Team Unicorn

Verkleden, dat doen we hier best graag. Het verkleedbloed stroomt door onze aderen en onze verkleedkist is dan ook goed gevuld met een mix van gekochte setjes, zelfgemaakte outfits en behoorlijk gênante stuks van vroeger (komt dat weer lekker van pas, dat ik niks kan weggooien!). Spontane verkleedpartijtjes leiden vaak tot hilarische combinaties. Maar als het 'van moetens' is, zoals bij carnaval -of erger nog: Halloween-, dan is de verkleedliefde meestal net iets minder groot. De onesie-rage maakte ons ook wat luier op dat vlak. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus ging ik er nog eens voor ...


Dochterlief scrolde door mijn Pinterest-pagina en na wat subtiele sturing (begrijp me niet verkeerd, het ging dan vooral om wat ik níet zag zitten) ging het nog tussen een pauw en een eenhoorn. Je zou het niet denken, maar kostuumgewijs lijken die best wel veel op elkaar. Uiteindelijk werd het de eenhoorn.


Met een minimum aan inspanning een maximum aan resultaat bereiken, daar hou ik wel van (wie niet?). De naaimachine kwam er amper aan te pas, enkel om de elastiek voor de tulerok dicht te naaien en om de hoorn te naaien. Voor wie er zich zelf aan wil wagen:

  • De tulerok bestaat uit een dichtgestikte elastiek, met stroken tule rond geknoopt. Ik gebruikte stroken van 10 cm x de stofbreedte. Het zijn in totaal 40 stroken (4 x 7 regenboogkleuren en 4 x 3 witte ertussen).


  • Lene koos een toffe afbeelding van een eenhoorn, die ik uitsneed in holografische flexfolie. Op de achterkant van het T-shirt staat 'Team Unicorn'. Dat er eindelijk eens zon was in deze grijze winter, leidde tot overbelichte foto's met een heel triestige achtergrond, maar het regenboogeffect van de holografische flexfolie is nu wel duidelijk ...



  • Ik kocht een diadeem met strikje in de Zeeman, naaide een hoorn en maakte roosjes van de restjes tule. Die bevestigde ik met een lijmpistool (oh-oh, weer een nieuw speeltje!) op de diadeem. De glitters op de hoorn zijn met lijmspray bevestigd.


  • Een paar gekochte vleugeltjes maken het geheel af, maar dat was verloren moeite, want die heeft ze niet aangedaan naar school, veel te onpraktisch!



Oooh, die dromerige blik ... Ik zou eigenlijk heel graag eens een workshop kindergrime volgen. Heb jij een tip of wil je graag meedoen (Leuven en omstreken), laat het dan zeker weten!


En jij, heb jij iets genaaid voor carnaval? Of was het 'hup, een onesie aan'?
In ieder geval, als je nog carnavalfestiviteiten voor de boeg hebt, dan is deze snelle outfit een aanrader!

Tule: Pauli.
Holografische flex: flexfolie.nl (deze site bestaat niet meer, maar Google is je beste vriend).
T-shirt, legging en diadeem: Zeeman.
Vleugels: Wibra.

3 opmerkingen

  1. Oh, wat ziet ze er helemaal af uit! Goed gedaan en ik ben helemaal fan van het economisch omgaan met je tijd ;-). Ik vrees dat hier stilaan het eenhoorntijdperk aan het uitdoven is maar ik heb nog een klein nichtje die dit heel erg zou apprecieren voor haar verjaardag! Ik onthoud je outfit!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig is mijn 9-jarige nog heel meegaand op kledingvlak, maar daar zou wel eens snel verandering in kunnen komen. :-(

      Verwijderen

Reacties vind ik leuk, bedankt!

Mogelijk gemaakt door Blogger.